چرا با وجود علي (ع) فاطمه_زهرا (س) به پشت در رفت ؟؟
پاسخ :
(قسمت اول)
1 – فاطمه زهرا سلام الله عليها پشت در نشسته بود.
آن چه كه از برخى از روايات استفاده مىشود، اين است كه حضرت فاطمه نزديك در ورودي منزل نشسته بود:
◀️ عمر آمد تا به خانه رسيد، فاطمه پشت در نشسته بود، سرش را بسته بود وبدنش از غم از دست دادن پدر نحيف ولاغر شده بود، عمر در را كوبيد وگفت: اي پسر #ابو_طالب در را باز كن، فاطمه گفت: اي عمر به ما چه كار داري؟ ما را با مصيبتي كه گرفتارش شده ايم تنها بگذار. عمر گفت: در را باز كن وگرنه خانه را به آتش مي كشم.
كتاب سليم بن قيس ص 250، بحار : ج 43 ص 197
2حرمت دخول به خانه بدون اذن صاحب آن.
حضرت صديقه شكى نداشت كه جمعيت بدون اذن داخل منزل نخواهند شد. چون نص قرآن است كه بدون اجازه وارد خانه كسى نشويد:
{يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لاتَدْخُلُواْ بُيُوتًا غَيْرَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُواْ وَتُسَلِّمُواْ عَلَى أَهْلِهَا ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ}.
اى افرادى كه ايمان آوردهايد! در خانههايى غير از خانه خود وارد نشويد تا اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد اين براى شما بهتر است شايد متذكّر شويد!
{فَإِن لَّمْ تَجِدُواْ فِيهَآ أَحَدًا فَلاتَدْخُلُوهَا حَتَّى يُؤْذَنَ لَكُمْ وَإِن قِيلَ لَكُمُ ارْجِعُواْ فَارْجِعُواْ هُوَ أَزْكَى لَكُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ}.
و اگر كسى را در آن نيافتيد، وارد نشويد تا به شما اجازه داده شود و اگر گفته شد: «بازگرديد!» بازگرديد اين براى شما پاكيزهتر است و خداوند به آنچه انجام مىدهيد آگاه است!.
النور:27 - 28.
3رعايت حرمت خانه نبوت:
واز طرفي خانه انبياء احترام ويژهاى دارد كه كسى حق ورود بدون اجازه ندارد:
{يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لاتَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبِىِ إِلا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ}. الأحزاب:53
اى افرادى كه ايمان آوردهايد! در خانههاى پيامبر داخل نشويد مگر به شما داده شود.
وشكى نيست كه خانه حضرت صديقه طاهره خانه پيغمبر محسوب مىشود همانطورى كه در تفاسير متعدد اهل سنت ذيل آيه شريفه:
{فِى بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُو يُسَبِّحُ لَهُو فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْأَصَالِ}. النور:36 .
در خانههايى كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت] آنها رفعت يابد و نامش در آنها ياد شود. در آن [خانه] ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش مىكنند.
سيوطى و ديگران از قول ابو بكر از نبى مكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) نقل كردهاند كه خانه على و زهرا عليهما السلام از بافضيلتترين خانه هاي انبياء محسوب مىشود:
رسول خدا | اين آيه را تلاوت فرمود، شخصي پرسيد: اين كدام خانه ها است؟ فرمود: خانه هاي پيامبران. ابوبكر سؤال كرد: آيا خانه علي وفاطمه هم از همان خانه ها است؟ فرمود: بلي، از بر ترين آن.
الدر المنثور ، سيوطي ، ج5 ، ص50 شواهد التنزيل ، حسكاني
ج1 ، ص533 و روح المعاني آلوسي ، ج 18 ، ص 157 .
تصور نکنیم که قرائت بدون معرفت اثری نداردکه این وسوسه شیطان است.
حضرت آیت الله بهجت میفرمودند:
اگر کسی بلد نیست قرآ را بخواند ،آنرا باز کند و صفحات آنرا با محبت نگاه کند.
این محبت اثر زیادی دارد،همانگونه که امام (ره) فرمودند که این نامه ای از طرف محبوب به عاشق است؛ گرچه عاشق از مفاد آن باخبر نباشد.
در زمان جنگ بعضی از رزمندهها نامه ای برای مادرانشان میفرستادند و زمانیکه بدست مادرانشان میرسید،گاهی مادر سواد خواندن نداشت ولی نامه را دهها بار میبوسید و می بویید و بارها به دیگران میداد تا برایش بخوانند و هیچوقت ازاینکار خسته نمیشد،چون از طرف محبوبش بود،بدانیم که قرآن هم نامه محبوب ماست.
پيامبر خدا فرمودند:
زمانى كه فاطمه را ديدم، به ياد صحنهاى افتادم كه پس از من براى او رخ خواهد داد، گويا مىبينم ذلت وارد خانه او شده، حرمتش پايمال گشته، حقش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوى او شكسته شده و فرزندى را كه در رحم دارد سقط شده؛ در حالى كه پيوسته فرياد مىزند: وا محمداه!؛ ولى كسى به او پاسخ نمىدهد، کمک مىخواهد؛ اما كسى به فريادش نمىرسد.
او اول كسى است از خاندانم كه به من ملحق مىشود؛ و در حالى بر من وارد مىشود كه محزون، نالان، غمگين، حقش غصب و شهيد شده است.
مرد از همسرش انحرافات جنسی را میبیند و اعتراض نمیکند.از آنچه از طریق خودفروشی بدست آورده میگیرد و میخورد .اگر انحراف سراسر وجودش را فراگیرد اعتراض نمیکند.به آنچه انجام میشود و درحقش گفته میشود گوش نمیدهد.
الزام الناصب،ص 195
حضرت علی :
مرد را برای پوشیده نگه داشتن همسرش سرزنش میکنند.
بشارت الاسلام.ص133
حضرت علی(ع):
مرد اموال فراوانی در راههای غیر مشروع خرج میکند و کسی به او اعتراض نمیکند ولی از خرج پولی کم در راه خدا بازداشته میشود.
انتقاد صریح رهبرمعظم انقلاب از ادبیات سیاسی هاشمی و روحانی
رهبرانقلاب در دیدار با مردم نجفآباد:
از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنیم
دشمنان انقلاب از روز اول تعبیر «تندرو» و «میانهرو» را استفاده کردند
از نظر آنها از همه تندروتر، امام بزرگوار بود؛ امروز هم بندهی حقیر را از همه تندروتر میدانند.
گفتنی است پیش از این نیز رهبرمعظم انقلاب درباره تندروخواندن منتقدان دولت و منزوی کردن جوانهای مومن حزباللهی به نام تندروی هشدار داده بودند.
****************
رهبرمعظم انقلاب در دیدار با مردم نجفآباد:
اسلام طرفدار راه وسط و میانه است اما وسط از نظر قرآن مقابل تندرو نیست، مقابل انحراف است
تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست
منظور دشمن از تندرو کسانی است که در انقلاب مصممترند، حزباللهیها را میگویند و میانهرو را کسی میدانند که در برابر آنها تسلیم باشد.
******************
رهبرانقلاب در دیدار با مردم نجفآباد:
در انتخابات سعی کنید کار را درست و با دقت و بصیرت انجام دهید تا هم خدا راضی باشد و هم به احتمال زیاد نتیجه خوب باشد
بشناسید و انتخاب کنید
آنجایی که نمیشناسید هم نگویید رأی نمیدهم، بروید سراغ کسانی که به دین و تعهد آنها اعتماد دارید
گاه تصور میشود که این آیه با احادیث فراوانی ک میفرماید « نیت گناه ،گناه نیست» مخالف است.برخی از مفسران بزرگ در پاسخ این اشکال گفته اند: مراد از جمله « ما فی انفسکم» صفات و اخلاق خوب و بد است که در دل ثابت و مستقر شده است؛مانند: ایمان ،کفر، دوست داشتن،دشمن داشتن و امثال این صفات که در جان آدمی ثابت شده و اعمال او از آن صفات سرچشمه میگیرد؛ اما مطالبی که گاهی بی اختیار به ذهن میرسد، مانند فکر گناه _ که بدون اختیار به ذهن برسد و انسان تصمیم بر انجام آن نداشته باشد_ مشمول معنای این آیه نیست.
نکاتی درمورد آیه 285 سوره بقره
فضیلت قرائت دو آیه آخر سوره بقره:
روایت بسیاری در فضیلت دو آیه آخر بقره هرکس این دو آیه را بعد از نماز اعشا بخواند ثواب کسی را دارد که تمام شب را به عبادت و نماز پرداخته همچنین فرموده اند اگر در خانه ای این آیه خوانده شود شیطان نمیتواند به آن خانه وارد شود.
بستن چشمها در نماز مانع شرعی ندارد (و نماز را باطل نمیکند)، گر چه مکروه است.
مالیدن دستها به صورت بعد از قنوت در حال نماز کراهت دارد، ولی نماز را باطل نمیکند.
در همهی نمازهای واجب و مستحب، مستحب است که در رکعت دوم پس از پایان حمد و سوره و پیش از رکوع، دستها را به دعا بردارد و دعا بخواند. این عمل را «قنوت» مینامند.
مستحب است پس از نماز، سجدهی شکر کند یعنی به قصد شکر همهی نعمتها و نعمت توفیق الهی بر نماز، پیشانی را بر زمین بگذارد و بهتر آن است که سه مرتبه یا بیشتر بگوید: «شُکْراً لِلّهِ».
نیت که در نماز واجب است همان قصد انجام نماز برای خداست و لازم نیست در دل خود یا به زبان مثلاً بگوید: چهار رکعت نماز ظهر میخوانم قربة الی الله.
✿
مقام معظم رهبری:
اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم!
رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست،
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را
به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید!
این فرصت فوق العاده ای است؛
مبادا این فرصت را ضایع کنید !
اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد!
1391/7/20
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی"
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
تنها و تنها خــــــداست که می ماند